25 listopada, pierwszy raz w Gdyni, wystartuje kampania „Biała Wstążka”. To największa na świecie akcja, będąca symbolem sprzeciwu dotyczącego przemocy stosowanej przez mężczyzn wobec kobiet. Kampania potrwa do 10 grudnia.

 

W tegoroczną kampanię szeroko włączają się władze miasta, gdyńskie szkoły, instytucje pomocowe, policja, straż miejska, sportowcy, korporacje taksówkowe, komunikacja miejska oraz polski oddział Amnesty International. Mieszkańcy Gdyni w kilku punktach miasta (Centra Handlowe: Klif, Batory, Kwiatkowski) będą mieli możliwość otrzymania ulotek informacyjnych, naklejek i symbolu kampanii - białej wstążki.

 

Do akcji włączyli się także rugbyści Arki. - Chcemy pokazać że potężni faceci mają wrażliwe serca - wówi Jerzy Zając, prezes klubu rugby Arka Gdynia.

 

W sobotę w CH Batory rugbyści będą rozmawiać z przechodniami i namawiać przeciw agresji do kobiet, rozdawać będą także wstążki i ulotki.

 

W dniach 25 listopada – 10 grudnia w wybranych szkołach odbędą się pokazy filmu „Stop przemocy wobec kobiet”, w gdyńskiej YMCA odbędą się warsztaty dla młodzieży. W środkach komunikacji miejskiej rozwieszone zostaną plakaty kampanii, policjanci i strażnicy miejscy będą nosić przypięte do mundurów białe wstążki. Gdyńscy taksówkarze będą rozdawać klientom-mężczyznom naklejki kampanii.